duminică, 29 iulie 2012

X:"cine citeste triumful iubirii?
doar nu citeste robert..:)))"
eu: "ba da, eu citesc, e carte de pocaiti"
si de aici s-a ajuns la o discutie in care eu incercam sa ii explic cumnatei mele ca nu e bine sa ne inchinam la icoane si etc, si ea spunea "pai, ei nu cred in acelasi Dumnezeu ca si noi"(ei = "pocaitii") si eu i-am zis ba da, TATA, FIU si DUH SFANT, la care ea spune :"da, dar fecioara Maria?" si eu ii zic "pai, fecioara Maria, nu are nici o treaba , e doar un om", si pac a strambat din nas.. Eu ii tot spuneam citeste te rog frumos Biblia, si vine taicamiu si fratemiu erau toti , si ma intreaba "dar ce tu ai citit-o? ", si eu am raspuns ca da pentru ca am citit-o, foarte surprins de raspuns nu a mai zis nimic..
Mai spune ea, " ce ma enerveaza la pocaitii astia e ca vin la tine la usa si etc" si i-am zis "stii de ce vin? pentru ca asa spune Biblia, ei fac tot ce le spune Biblia(bine Biblia nu spune exact"dute la usa la el si spune-i", dar spune sa vestim, si sa ne facem partea)..la care ea spune "da de cand esti tu cu "pocaitii" astia, ca ma enervezi".
(pentru prima data, am avut curajul si s-a ivit si ocazia sa le pot lua apararea "pocaitilor", adica inclusiv mie.)

Ce vreau sa zic din toata mini povestea asta, e ca cei din lume ne judeca pe noi si habar nu au de fapt in ce credem, de ce se intampla asta, simplu, lipsa de interes din partea lor, si mai grav lipsa de interes din partea "pocaitilor", daca noi suntem buni numai sa enervam oamenii cu credinta noastra si cu pliante, si aroganta noastra,  atunci mai bine sa stam linistiti in banca noastra. Cum sa facem altfel? SIMPLUUU, comportati-va cum trebuie, cum ne cere Dumnezeu, eu nu m-am intors la Domnul pentru ca mi-a dat cineva un pliant, ci pentru ca am vazut comportamentul celui mai bun prieten al meu, si pentru ca am vazut de nenumarate ori comportamentul familiei lui, si am zis "vreau sa am asta".
Odata la noi la biserica au fost 3 zile de evanghelizare, 3 ZILE, nu s-a intors nici un om, si ma intrebam "De ce?", pentru ca evanghelizarea a fost facuta de oameni, si nu de Dumnezeu si poftim puterea noastra a oamenilor(zero, nimic , nada )..
Nu o sa aducem roada decat atunci cand invatam sa ne comportam cum trebuie, asta trebuie sa avem mereu si mereu in cap, si daca o persoana e interesata de comportamentul nostru, de ce suntem asa, cum de putem sa nu raspundem la rau cu rau, abia atunci sa le dam pliante si sa le povestim, pana atunci se vor enerva, ne vor privi cu dispret si toate cele. Puteti spune acum, dar in Biblie se spune ca o sa suferim si etc, da dar asta vreau sa zic, cel mai bun prieten al meu, numai eu cu el stim cate cuvinte i-am zis, in cate feluri l-am facut, si totusi nu mi-a raspuns la rau cu rau, si am zis " ce e cu asta?". Suferiti daca trebuie, dar sa facem totul numai sa incercam sa le explicam, si daca tot nu vor accepta atunci acceptati ca nu mai aveti ce face si asta este suferiti..
Mie imi e tot mai clar ca "pocaitii" nu sunt cu nimic mai presus de ortodocsi. Cum asa? simplu, sunt aroganti, mincinosi, umbla dupa aceleasi lucruri ca si cei din lume, prefacuti , superficiali si lista continua, singura diferenta e ca "pocaitii" merg la biserica mai des decat ortodocsii(si nu e asa in toate cazurile, ca sunt ortodocsi care merg mai des la biserica decat "pocaitii"). Spuneam cuiva acum cateva zile, daca era sa vin la "pocaiti" si nu la Domnul, acum incepeam sa ma gandesc destul de serios daca nu cumva e mai ok la ortodocsi , macar astia is pe fata cu toate "cele"..[( Exceptii sunt, multe si paragraful acesta este pentru cei mai putin maturi spirituali.. pocaitii sunt copii ai Domnului, harul, e cel care ne tine, si normal ca avem ceva in plus fata de cei din lume. Dar sa nu ne-o luam in cap)]

Ziceam mai sus cu aroganta noastra, de ce am zis asta? pai ca un "pocait" cand ii explica ceva la unul din lume, cel din lume o sa se simta atacat, o sa il intepe pe "pocait" si "pocaitul" o sa devina arogant si superior.. apoi ma scuzi dar pana cand? chiar credem ca ne este permis totul? cand o sa intelegem ca trebuie sa fim diferiti!?!!?!?!?
SA NU FIM POCAITI DE DUMINICA.
SA NU NE BATEM JOC.(ori e da ori e nu)
SA ARATAM CA SUNTEM AI LUI DUMNEZEU.

Un comentariu:

  1. in ultima vreme ma intreb de ce suntem atat de superficiali ca "pocairi". de ce ne multumim cu "activitatea de duminica" sau chiar si cu cea din timpul saptamanii. pana cand o sa spun ca citesc din Biblie si ma rog dar nu am o traiere autentica?!! de ce cand vin incercari cedez atat de repede si nu imi dau seama cat de mult gresesc cand raspund cu rautate atunci cand sunt atatcat?si obisnuiesc sa gandesc "sunt un crestin bun! il iubesc pe Dumnezeu! si nu mint, nu vorbesc urat, etc." dar eu privesc cu invidie pe aproapele meu, imi este greu sa imi iubesc fratii in Domnul (ce sa mai spun de dusmani) si arunc vorbe cu dublu inteles care ranesc pe cei din jur, iar apoi am o scuza pt comportamentului meu-“ei au inteles gresit". ce sunt toate aceste lucruri? de ce clasificam pacatele? aaa crima, furtul, adulterul sunt pacate mari. si totusi Biblia sune ca daca noi uram pe fratele nostru e ca si cum l'am omorat...deci care e diferenta dintre noi si un criminal? cum pot sa ma numesc "fiu de Dumnezeu"? ce ne lipseste defapt? dragostea. ce e dragostea? 1 Corinteni cu 13. dragostea este indelung rabdatoare, este pina de bunatate, dragostea nu pizmuieste......si noi pocaitii stim foarte bine pasajul aceasta. dar acum sa imi pun numele meu in locul cuvantului dragoste. eu sunt indelung rabdator, eu sunt plin de bunatate, eu nu ma laud, eu nu ma umflu de mandrie..oo sa am opresc, nu mai suport sa scriu..cat de departe sunt Doamne, cat de departe!!!! si apoi ne miram de ce suntem enervanti cand mergem la usi la oameni( daca mai mergem, pt ca putini sunt cei care mai fac asta). dimineata am citit cum sa fiu un slujitor al Domnului; si in carte scria ce inseamna defapt sa fii un slujitor, un rob al Domnului. slujitorul e lutul iar Domul e olarul, la fel ca lutul noi trebuie sa ne lasam modelati si sa ramanem in mainile Stapanului (olarului). iar spre sfarsit autorul scria: “ nu fa ceva numai ca sa faci!!” si relata cum vede el ca ne atentioneaza Domnul:” nu fa ceava numai ca sa faci. opreste-te!! intra intr-o relatie de dragoste cu MIne. cauta sa Ma cunosti! Adapteaza-ti viata conform voii Mele! Lasa-Ma sa te iubesc si sa Ma descopar tie pe masura ce lucrez prin tine!”. deci DRAGOSTEA este raspunsul!

    scrie mai des, Robert! Domnul e cu tine!

    RăspundețiȘtergere