sâmbătă, 10 martie 2012

"De ce cersiti?" , "ca sa facem bani de mancare.."
Aseara am fost cu 3 prieteni(buni) , sa mergem sa il cautam pe Viorel.
Cine este Viorel? Viorel este un om al strazii , cu care eu nu prea vroaim sa am contact dintr-un motiv mai mult sau mai putin plauzibil.(mi se face foarte tare mila)..
Pe scurt iarna asta s-a zis ca el e mort, nu a fost asa, ci a fost in spital, unde a avut un pat cald, mancare , atentie(cat de cat),ingrijre..acum a iesit si aseara l-am gasit din nou pe strazi ,multumesc Domnului pentru inima mare a 2 persoane(stiu ele cine sunt) care au luat initiativa de a-l duce la adapost , si cei de pe langa..

Azi de dimneata , adineaori, un prieten imi zice uita-te la videoclipul asta, cu ce credeti ca era? cu oameni 2 oameni ai strazii(voi pune si videoclipul la finalul scrierii)..
La inceputul videoclipului vorbesc cei 2 oameni si pana si ei stiu ca si cred in Dumnezeu (dupa spusele lor) si se roaga Lui, nu in fata icoanelor ci in gand (dar mai multe o sa vedeti in video)..
Tu si eu , cei are avem mai multe decat au ei, daca le dam sa nu ne batem joc sau sa nu le dam cu ura, zic asta pentru ca ieri am vazut la Viorel bors pus in punga, o fi el om al strazii dar nu are dreptul la un castron ? nu e imposibil , dar nici tocmai comod sa manance..Pe fetele altor oameni se vede ura cand dau , dar ce vina au ei? ce vina au ca mai devreme sau mai tarziu ceva sa intamplat si impreuna cu alti factori(chiar si societatea) au dus la ce sunt ei acum.
Daca le dam ceva, dati-le din inima, ca ei se bucura in felul lor..

Acum voi puteti zice,"dar nu toti sunt asa, nu toti isi cumpara de mancare" , corect sunt altii care fumeaza , beau din banii pe care voi ii dati..de aceea decat sa dati bani la cei care nu sunteti sigur ca isi iau mancare ,mai bine dati-le o masa calda, si ii ajutati.

Cand am intrat ieri in adapostul pentru cei fara casa, nu mi-a venit sa cred, conditiile sunt de la bune in sus , si cand zic bune ,vreau sa zic chiar bune, dar sunt unii asa cum e Viorel care prefera sa doarma pe strazi. De ce? simplu, au fost batuti acolo , au fost furati , agresati , etc. Prima reactie a lui Viorel cand a auzit de adapost a fost asta "da daca imi fura bagajele"(avea si niste bagaje cu el) , apoi cand a auzit ca langa camera lui mai sunt 3 care stau intrebarea lui a fost urmatoarea "da sunt cuminti?"..Alt om Titi ni s-a prezentat , dupa ce ne-a zis cum il cheama , stiti care a fost urmatoarea intrebare? "da nu ma bati , nu?", i-am zis ca nu, si sa stea linistit , stiti ce a facut in continuare ? nu ne-a crezut si a vrut sa ofere o tigara ca sa fie el sigur ca nu il batem..
Intreb eu acum , asta e viata care sa o duc o creatie a lui Dumnezeu? din 2 propozitii una sa fie daca nu il bati? fara sa exagerez vreau sa zic, si noi prin faptul ca am vrut doar sa ii dam dar nu am dat ,am ajutat la starea in care sunt ei acum, cum? simplu si-au pierdut increderea ca mai exista oameni buni.Viorel a descoperit niste oameni buni si cand zic buni ,vreau sa zic buni in adevaratul sens al cuvantului. "AFC-ul" asta a zis cand a vazut masina(cu bucurie in glas, in ochi, stia ca ceva bun o sa fie).

Am vazut cum Domnul se ingrijeste de ei, au mancare si in bunatatea Lui , Dumnezeu a facut sa se construiasca un adapost pentru ei..
Avem mereu ocazia sa ii ajutam ,intr-un fel sau altul, opriti-va si ajutati-i, ca "o sa va de-a Domnul o pizza sus in ceruri".

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=BDE7uiwMuEw acesta e videovlipul de care ziceam mai sus.

2 comentarii: